Gamekings Live

Door Jan Laros op zondag 28 februari 2010 09:19 - Reacties (3)
Categorie: Games, Views: 4.886

Zaterdag 27 februari trokken ruim driehonderd gamers en een aantal andere gÔnteresseerden naar de Must See-bioscoop in Breda. De vierde editie van Gamekings Live werd gehouden en het was weer vaste prik. Een lijstje met games, waarvan het grootste deel nog niet in de winkel ligt en waar de aanwezigen alvast een gameplayvoorproefje van krijgen. Wat was er nou precies te zien?

De aftrap werd gegeven door Joey van THQ die een demonstratie van Metro 2033 gaf. Deze first person shooter komt op 19 maart uit voor de pc en de Xbox 360. De demo werd gegeven op een pc en het spel zag er naar mijn mening prima uit. Metro 2033 speelt zich af in Moskou waar de hele bevolking in een ondergrondse wereld leeft na de apocalyps. De omgeving is vergeven van het gemuteerde ongedierte en in een lineaire shooter met een sterk verhaal (gebaseerd op de gelijknamige Russische best seller) moet de speler er mee afrekenen. Ik zie het potentieel en kijk er naar uit om de volledige versie te spelen.

De volgende patiŽnt! Red Steel 2 voor de Wii. Binnenkort komt er een preview van deze game op de frontpage, dus ik ga niets verklappen hier, maar wat een verademing om die game te zien. Eindelijk weer een hardcore Wii-titel die er goed uit ziet! En de presentatie door Jason Vanderberghe.... Hij is de meest enthousiaste creative director die ik ooit zag. Hij is megagrappig, heeft heel veel gamekennis en beantwoordde heel veel vragen. Toen hij doorkreeg dat hij ook 'Fuck' en 'Shit' mocht zeggen, ging hij helemaal los, wat het doorgaans vrij jonge publiek van Gamekings Live met gelach en gejuich ontving.

De volgende die zijn project mocht presenteren was Activision en de game die mee was gebracht was Singularity. Een vroege code en dat werd voorafgaand aan de presentatie benadrukt. Ik verwachtte er dan ook niet te veel van, maar de game zag er naar mijn mening prima uit. Er werd op de Xbox 360 gespeeld. De game blinkt uit in originaliteit door het manipuleren van de tijd en dat brengt inventieve oplossingen met zich mee. Zo worden vijanden verouderd, of gebouwen juist vernieuwd, worden explosieven hersteld en kunnen vijanden daarmee worden opgeblazen. Opnieuw een lineaire single player game, maar er komt ook een multiplayer. Awesome!

Next was Heavy Rain en daarover kun je alles lezen in onze review. Weinig aan toe te voegen zonder te spoileren.

Voor Monster Hunter Tri geldt hetzelfde als voor Red Steel 2: een welkome uitbreiding van het Wii-aanbod met een lekkere hardcore avonturengame. Enorm utgebreid met heel veel monsters om te vangen, enorm veel items om te verzamelen en belangrijkste: je kunt bbq-en! Het vlees dat je stroopt, kun je op een mobiele barbeque pleuren en hoppa! Een nieuw item is geboren. Wat vet! Monster Hunter Tri zag er redelijk goed uit voor een Wii-game, maar haalt het mijns inziens niet bij de 60fps cell shading look van Red Steel 2. Niet zo erg, want Monster Hunter Tri gaat je vele vele uren gameplay bieden en bevat ook een 4-speler online multiplayer, waarvoor je niet extra hoeft te lappen zoals in Japan.

Na de nodige onzin van Skate en Dennis was het tijd voor de klapper van het evenement. God of War 3. Wat een indruk, wat een beeld, wat een actie! Ongelooflijk! Robin van Sony startte de game op en vanuit het startmenu begon de kop van Kratos te bewegen, te praten en voor we het wisten was hij vijanden van een enorme titaan af aan het rammen. Bloed, gore en de meest fantastische beelden die ik ooit heb gezien, ondersteund door zwaar vette muziek. Sommigen dachten dat ze naar een opening cinematic zaten te kijken, terwijl Robin al lang en breed de controle over Kratos had en het dus gewoon gameplaybeelden betrof. Het eerste level werd doorgespeeld en de conclusie is simpel: Als je een PS3 hebt, moet je deze game in huis halen. Period!

De afsluiting werd verzorgd door Battlefield Bad Company 2. Je hebt de preview natuurlijk al kunnen lezen op de frontpage en binnenkort zal ook de review verschijnen. Ferry van Electronic Arts speelde een level van de singleplayer en ook dat zag er prima uit. Met name het geluid in BFBC2 is fenomenaal. In iedere omgeving klinkt het anders en als er om je heen bommen inslaan, weet je soms niet waar je het moet zoeken. Begin maart komt ie uit voor Xbox 360, PS3 en de pc. Mťt een bepaalde vorm van decicated servers als het goed is....

De conclusie van Gamekings Live? God of War 3. De beste game? God of War 3. Wat moeten ze volgende keer anders doen? Meer van God of War 3 laten zien....

Zonder gekheid: Gamekings Live is voor de doelgroep een uitstekende gelegenheid om op een groot scherm en met fantastisch geluid previews te zien van games die nog niet uit zijn. De sfeer is gezellig, de Gamekings zijn toegankelijk en de games zijn tof. Na de presentaties kun je je vragen stellen in een korte Q & A en in de pauzes worden er leuke prijsjes weggegeven. Ik denk dat Gamekings Live nog wel even door kan dit jaar. Er komen immers zo veel vette titels uit en de gamers zullen handenwrijvend in hun bioscoopstoeltjes gaan zitten met een vette bak popcorn. En terecht.

Volgende: Modern Warfare 2 - De Nuke killstreak reward in 30 seconde 04-'10 Modern Warfare 2 - De Nuke killstreak reward in 30 seconde
Volgende: Een pc-game die niet op XP draait? 02-'10 Een pc-game die niet op XP draait?

Reacties


Door Tweakers user Faust, zondag 28 februari 2010 10:39

Shit man, GOW3...

Als je dat hebt gezien dan is elke unreal engine3 multiplatform 360 game voortaan alsof het op de quake3 engine draait..

We zitten in het 3e jaar van de PS3, en ik heb het gevoel dat de developers nu een beetje doorkrijgen hoe alles werkt. De 360 heeft een volledig nieuw hardwareplatform nodig om dat "next-gen" gow3 geweld bij te kunnen houden. Maarja, dat ding is ook alweer 6 jaar oud ofzo..

Door Tweakers user Ywa, zondag 28 februari 2010 11:55

Is Gamekings niet aan vervanging toe?

Door Tweakers user himlims_, zondag 28 februari 2010 15:41

zeker dat GoW3 een must-have is, heb de demo nu enkele maanden in me bezig *zucht* zo'n bruudte actie, moves en intensieve game play :P Je wordt erin meegezogen, dit is denk ik te wijdten aan de fixed camera's. die de nadruk op bepaalde events leggen

Reageren is niet meer mogelijk